3.1.2018

Ompa kiva tutustua, vuosi 2018!

Olen tehnyt aikamoisen päätöksen vuodelle 2018. Tavallaan aloitin pohjustamaan sitä jo viime vuonna kun pyrin vähentämään pitkiä hääkuvauspäiviä ja vuoden 2018 dokumentaaristen hääkuvausten kyselyihin tarjosin "ei oota" ja lähetin vastauksena listan muista, parhaimmista alueen hääkuvaajista paluusähköpostissa. Onko ihan hullun touhua jättää ihanat dokumentaariset hääkuvaukset pois listoilta?

En tiedä, kai vuosi 2018 sen mulle kertoo paremmin. Ja saanhan mä fiilistellä edelleen lukemattomia pareja muotokuvausten puitteissa.



Hääkuvauspäivät ovat ihania, ja sen lisäksi on turha yrittää kieltää etteikö ne olisi niitä kuvaajien parhaimpia päiviä rahallisesti. Kun kesän vetää superhyvin hääkuvauksia, saa syksyllä pitää pidemmän ansaitun loman - koska ensinnäkin sen tarvii ja koska siihen on paremmin ehkä varaa.

Mutta koska ne vaativat ihan hirvittävästi, koen jotenkin kierosti että ne ovat pois jostain sellaisesta mitä mielummin haluaisin tehdä; muotokuvauksista, minikuvauksista ja lyhyemmistä dokkarikuvauksista.


Vuonna 2018 haluaisin panostaa myös enemmän mun läheisiin. Vuosi 2017 oli ihan hirmusta härdelliä, helmikuusta joulukuuhun. Näin mulle tärkeitä ihmisiä ihan liian vähän. Jotenkin sitä meni niin sumussa vaan muuttoa tehden, kuvaten, uudessa duunissa sun muussa - että sen ikävän tajus myös vasta nyt joulukuussa lomalla. Hitto että mun tuli oikein ikävä teitä kaikkia!

Sen lisäksi että haluan panostaa mun läheisiin, haluan myös omaan tahtiin miettiä sitä mikä mä haluan olla isona. Haluan olla valokuvaaja, joka on oikeesti tunteella ja fiiliksellä mukana. Toki olen sitä ollutkin ja toivon että se on välittynyt kuvattaville. Mutta oikeasti -kukaan. Ei kukaan valokuvaaja osaa kaikkea. Tiedän ehdottomasti että haluan kuvata rakastuneita, lapsia ja perheitä. Haluan kuvata dokumentaarisesti pienissä tapahtumissa. Tutustua asiakkaisiin paremmin, olla läsnä ensimmäisestä kuvasta lähtien.

Tämä tuo suuresti muutoksia myös kuvatuotteisiin. Valokuva on parhaimillaan ikuinen muisto siitä ohikiitävästä hetkestä jonka ei sallisi koskaan unohtuvan. Ettei valokuva jää vain koneelle (kyllä, edelleen kauttani saa myös digitaalisia tiedostoja aivan normaalisti) haluan tarjota teille ihanille mahdollisuutta myös ns. fine art -printteihin, valmiiksi kehystettyihin valokuviin ja kokonaisiin valokuvaseinä kokonaisuuksiin. Mukaan on tulossa myös jotain pientä ja hauskempaa vaikka nuo normaalit valokuvatuotteetkin pysyvät matkassa mukana, ainakin isommissa määrin. Katsotaan mitä kaikkea tässä vielä keksitään kunhan saadaan vuosi kunnolla pyörähtämään käyntiin!

Katsotaan mitä tästä tulee. Oon ainakin tilannut aivan ihanan vuoden -toivottavasti sinäkin!


Ei kommentteja

Lähetä kommentti

Kiitos viestistäsi! Koska haluan huomata kaikki saamani viestit (ja vastata niihin!) julkaisen viestit vasta, kun olen lukaissut ne itse läpi ^_^ !

© IKUISTETAAN TUNNE.

valokuvaaja Kankaanpää, valokuvaaja Karvia, perhekuvaus, muotokuvaus, studiokuvaus, tapahtumakuvaus, hääkuvaus, hautajaiskuvaus, joulukorttikuvaus, minikuvaus, huomenlahjakuvaus, lapsikuvaus, Jonna Lentovaara

Maira Gall